נורית לוי, נשיאת "איתך לאורך כל הדרך" בכתבה בג'רוזלם פוסט
אני מתנדבת במיזם ״איתך לאורך כל הדרך״ – לווי נשים נפגעות אלימות, יוצאות מקלטים בשיתוף עמותת "אישה לאישה". – העמותה המיסדת, ״נשים למען נשים" בחיפה ו ״לא לאלימות״ במרכז הארץ
ההתנדבות דורשת אחווה, רגישות וחיבוק גדול לנשים שעברו התעללות קשה.
נשים אלו נאלצו לעזוב מאחור את כל מה שהיה מוכר להן ולצאת למסע של חיים חדשים בעיר אחרת.
אנחנו, המנטוריות, מלוות אותן ברגעים הקשים והמורכבים הללו.
לא תמיד זה פשוט, אך אנחנו מגיעות מתוך רצון אמיתי להיות עבורן יד תומכת, תקווה ואור קטן בדרך חדשה.
השבוע, זכינו ליום מיוחד ומרגש, כאשר אנשים טובי לב בחרו להוקיר את פעילות ההתנדבות שלנו ותרמו לנו יום טיול מהנה, ארוחת צהריים ופעילות מושקעת ומחבקת
דברי התודה וההערכה של נורית לוי, מייסדת ונשיאת המיזם, חידדו עבורנו עד כמה ההתנדבות שלנו היא משמעותית וחשובה עבור הנשים וילדיהן.
תודה גדולה וברכה לכל מי שתרם, יזם, השקיע ועמל כדי להעניק לנו את היום המיוחד והמוצלח הזה
הפסיכולוג Alfred Adler טען כי, הרמה הגבוהה ביותר של האדם היא היכולת להתנדב ולפעול למען האחר. ואני מרגישה, שבתור אישה, יש לי מחויבות עמוקה להיות שם עבור נשים שעוברות אלימות ונאלצות להתמודד עם מציאות קשה וחסרת ביטחון.השיקום שלהן אינו רק חסד, הוא חובה של כל חברה אנושית ומתוקנת
בברכה,
שרה לוי – מנטורית במקלט
לכתבה המלאה לחץ כאן
מיזם "איתך לכל אורך הדרך" ממשיך בהתרחבות העשייה ברחבי הארץ. בשעה טובה נפתח באשדוד קורס להכשרת מלוות לנשים נפגעות אלימות בשיתוף עמותת ״אישה לאישה״ – העמותה המיסדת והמרכז העירוני אשדוד ״מהות״.
פעילות זה היא המשך לשיתוף פעולה עם ״אישה לאישה״ בירושלים ״לא לאלימות״ במרכז הארץ ובחיפה עם ״נשים למען נשים״.
מנחת הקורס – דפנה נווה עם אנשי מקצוע נוספים בתחום.
ערב הפתיחה היה מרגש ומלא תקווה. הנשים שהגיעו הביאו עמן רצון אמיתי לעשייה, להקשבה, לליווי ולעבודה משמעותית למען נשים הזקוקות לתמיכה ולכוח בדרך חדשה
את המיזם, "איתך לאורך כל הדרך" שפועל מתוך חזון להעניק לנשים ליווי, תמיכה ויד מושטת בדרך לחיים בטוחים ועצמאיים יותר ייסדה הגב' נורית לוי, רעיית יו"ר הכנסת ה-24.

בשעה טובה ומוצלחת נפתח קורס ראשון של מנטוריות מתנדבות באשדוד.
אני מאמינה:
מתוך רצון שלי להשפיע ולעשות טוב ולהיות חלק משינוי אמיתי הצטרפתי למיזם.
זו הזדמנות לתת מעצמי ולקבל חזרה משמעות אמיתי, חיבור ותחושת שליחות עמוקה.
ב ה צ ל ח ה !!!
אורלי בן סימון, מנטורית בקורס "איתך לאורך כל הדרך"
התאספנו בעמק עדולם לגיבוש הוקרה ותודה🙏 למנטוריות והמתנדבות של “איתך לאורך כל הדרך” ב – 27/4/26
המפגש המרגש חיזק בי עד כמה נכון היה לעצור לרגע, לומר תודה, ולהעניק לכל אחת מכן את התחושה הראויה שרואים את העשייה,
הנתינה והתרומה של המנטוריות והצוות התומך לנשים.
הגיעו מתנדבות והלב התרחב לראות את העוצמה, החיבור והרוח של כולן🙏
תודה לכל מי שלקחה חלק וסייעה להצלחת היום הזה בתכנון, בארגון,
בעיקר בנוכחות וברוח הטובה.
היה מרגש לראות את החיבורים שנוצרו בין המתנדבות והמנטוריות במקומות בהן מתקיים המיזם מול העמותות :
״אישה לאישה״ העמותה המיסדת מירושלים.
״לא לאלימות ״ ממרכז הארץ,
״נשים למען נשים״ מחיפה
וועדת הגוי
ולהרגיש את הביחד.
תודה על הדרך, על הלב, ועל הזכות לפעול יחד לטובת נשים נפגעות אלימות
״איתך לאורך כל הדרך״
חיבוק ❤️
שלכן נורית
פורים שמח 🎉 🎉
יריד התחפושות של עמותת "אישה לאישה" והמיזם "איתך לאורך כל הדרך" כבר הפך למסורת והתקיים זו השנה השלישית בהפנינג שכולו התרגשות ושמחה 🥳
השנה, בזכות התרומות הרבות שהצלחנו לאסוף, לילדים היה מגוון של תחפושות צבעוניות ושוות, נסיכות מהממות וגיבורי על, וכל אחת ואחד מהם יכול היה לבחור את מה שהוא אוהב ומשמח אותו, בדיוק כמו כל ילד/ה אחר/ת.
הלב של כולנו התמלא בסיפוק ובשמחה רבה 🙏
תודה רבה לכל התורמים, ביניהם : בנק יהב – סניף ירושלים שעובדיו תרמו זו השנה השנייה תחפושות שוות, חלקן חדשות – אלופים.
תודה להניה נור ולבתה יעל נור – ברקוביץ, שתרמו שקיות ענקיות של תחפושות ומשחקי קופסא לילדי המקלט ודירות המעבר.
פורים שמח ושקט 🎉🥳
מלי ביתן
" אני באוטובוס בדרך לממוגרפיה. זו הפעם הראשונה שלי ואני ממש בלחץ".
כך נפתחה שיחת טלפון שקיבלתי מרינה (שם בדוי), אישה שאני מלווה בהתנדבות כבר למעלה משנה במסגרת המיזם "איתך לאורך כל הדרך", הפועל לליווי ותמיכה בנשים נפגעות אלימות במשפחה. במהלך השנה הזו לוויתי את רינה ברגעים משמעותיים ומורכבים; בדיונים בבתי משפט, בהוצאה לפועל, במשרד הרווחה, בפגישות עם עורך דין מטעם הסיוע המשפטי ועם העובדת הסוציאלית שמלווה אותה ואת ילדיה.
יחד עם כל אילו אנחנו גם נפגשות ללא כל מטרה מוגדרת; פגישה בבית קפה, פיצה עם הילדים וגם סתם שיחות חולין על ענייני היום יום.
רינה עלתה לארץ לבדה. אין לה כאן אף קרוב משפחה וגם לא רשת חברתית תומכת. לאורך השנים היא חיה בבידוד, כשבן זוגה מנע ממנה קשר עם העולם, עד כדי כך שאף לא היה לה טלפון נייד.
אותה שיחת טלפון בבוקר מהאוטובוס חידדה לי יותר מכל את המשמעות של ההתנדבות במיזם "איתך לאורך כל הדרך" – "רינה, את כבר לא לבד, יש לך למי להתקשר, יש לך את מי לשתף, יש מי שתישמע אותך, תתמוך ותעודד".
חג שמח,אביבה יוכמן, מנטורית
לפני חודשים ספורים הכרתי את א. בתיווכה של פז כמובן, החיבור מושלם. אני זוכה ללוות את א. אישה אריתראית יפה מבפנים ומבחוץ חרוצה, נבונה, אסרטיבית, נעימה, רגישה מאד לסביבה ולאחרים ולביאה לשני ילדיה. א. עברה דרך ייסורים, חצתה מדבריות וגבולות וסוחבת צלקות קשות שנערמו בנפשה וגופה מיום לידתה.
אנחנו נפגשות באופן קבוע, נעים לנו יחד, אני מלאת הערכה כלפיה ואוהבת אותה. אנחנו לומדות להכיר אחת את השנייה להתחבר וליהנות. למרות זאת לאורך התקופה אני עסוקה בשאלה עד כמה נכון ללוות אותה? האם "עניות עירך" לא קודמות?
ביום חמישי האחרון א. עברה בדיקה שחייבה להגיע עם מלווה, ירד מבול, הטילים לא פסקו בין לבין הגענו לביה"ח. ( הבדיקה עברה כמתוכנן התשובות טובות) בזמן ששהיתי לצידה בהמתנה שתתעורר הבטתי בה, באשה היפה שנלחמת כל יום מחדש לבנות חיים בכבוד ולחנך שני ילדים להשכלה ותרבות בין שתי זהויות. א. לא נמצאת כאן כדי להתפרנס היא באה לישראל כדי למצוא מקלט מנוחה והגנה, אך ה"מקלט" התגלה התגלה כזירת אלימות, אבי ילדיה הפך להיות אלים! כלפיה וגס רוח לילדיה. האישה היקרה הזו שוב נאלצה לגייס כוחות לברוח ולחפש מקלט חדש.
תוך כדי המתנה ל א. שתתעורר מההרדמה חיפשתי בהגדת פסח מה נאמר על הגרים בארץ מצרים וכך כתוב: "וְגֵר לֹא תִלְחָץ וְאַתֶּם יְדַעְתֶּם אֶת נֶפֶשׁ הַגֵּר כִּי גֵרִים הֱיִיתֶם בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם". (גם עכשיו אני מוצפת דמעות). א. התעוררה ואמרה "וואי את עוד כאן?" עם חיוך ענק. אחרי דקות נוספות של התאוששות היא אמרה לי "את יודעת נורית, אני מרגישה שאני בתחנת אוטובוסים, ככה החיים שלי, עולה על כל אוטובוס שמגיע בלי יכולת לתכנן את העתיד .." שאלתי אותה מה פרוש שמה? ענתה ""DIRECTION
א. איננה קורבן היא פועלת להציל את עצמה וילדיה, יש לה כיוון ומחשבה. היא סוללת דרך, היא לוחמת כדי שילדיה יקבלו חינוך, השכלה ותרבות. יש לה שאיפות. היא אישה היא מטופחת ואצילית היא רוצה ללמוד, לרכוש שפה להפסיק לנקות חדרי מדרגות היא רוצה להיות גננת. היא רוצה להצליח, היא בוחרת !!! והיא תצליח.
אם מי מכן מכירה גן ילדים שזקוק לסייעת (בהתחלה ) כתבו לי.
"בְּכָל דּוֹר וָדוֹר חַיָּב אָדָם לִרְאוֹת אֶת עַצְמוֹ כְּאִלּוּ הוּא יָצָא מִמִּצְרָיִם" בין אם זו הגדה או אגדה קיבלתי מענה לקושיה החמישית הפרטית שלי.
נשים יקרות, מי ייתן שבשנה הבאה אנחנו, בנות ובני משפחתנו והנשים שאנו מלוות בני חורין!!! תפילה זכה לשלום כל הכוחות הלוחמות והלוחמים באוויר בים וביבשה שיחזרו בריאים ושלמים לשלו
כתבה נורית הרשקוביץ
חברת ארגון בני ברית ששותף למיזם.
נשיאת לשכת אור
נפגשנו לערב זום חמים ונעים על מנת להתעדכן מה שלומנו בימים אלו ומה שלום הנשים יוצאות מקלט
עמותת "אישה לאישה"
שהמנטוריות המקסימות שלנו מלוות
כחלק מהמיזם הנהדר "איתך לאורך כל הדרך".
גם בעת מלחמה ובמיוחד בעת מלחמה,
המנטוריות שלנו כמובן
שומרות על קשר עם הנשים אותן הן מלוות,
אם טלפונית ואם פרונטלית.
שמחנו להתעדכן בשלומה האישי של כל מנטורית
ובשלומה של האישה אותה היא מלווה.
מי יתן ונזכה בקרוב לשקט וחזרה לשגרה.
דפנה נוֹוה,
מנהלת תחום ההתנדבות
עמותת "אישה לאישה"
מיזם "איתך לאורך כל הדרך" ערך ערב התרמה
ב 23.2.2026 בצוותא תל אביב.
הערב הוקדש לשלוש נשים יוצרות :
רחל, נעמי שמר וקורין אלאל.
הנחה את הערב נעם סמל.
הפקה, בימוי ועריכת הטלוויזיה: חגית פרבר – מעין הפקות
את לא לבד!
מיזם "איתך לאורך כל הדרך" איתך.
לקראת יום האישה הבינלאומי, התקיים ב-23.2.26 האירוע השנתי של מיזם “איתך לאורך כל הדרך” ב-צוותא תל אביב – רגע לפני פרוץ המלחמה. המיזם מלווה נשים נפגעות אלימות באמצעות מנטוריות שהוכשרו לכך ומהוות עבורן עוגן משמעותי בדרכן לחיים עצמאיים. הערב הוקדש ליוצרות הגדולות רחל המשוררת, נעמי שמר ו-קורין אלאל.
את הערב זערך והגיש בהתנדבות נעם סמל.
האולם התמלא בקהל תומך ובברכתה של מיכל הרצוג. אמנים וזמרים רבים השתתפו, שרו ושיתפו בסיפורים אישיים. ריגשה במיוחד דנה, אישה המלווה ע”י מנטורית, שסיפרה על הדרך שעברה ועל תרומת הליווי לחייה העצמאיים.
תודה למנטוריות – לב העשייה, לקבוצת המתנדבות “הכוח הנשי”, לוועדת ההיגוי, לשותפים בני ברית ו-בנק הפועלים, ולכל התורמות והתורמים. 🙏
המיזם פועל בשיתוף עם "אישה לאישה" (העמותה המייסדת) , "לא. לאלימות " ו-"נשים למען נשים".
ב-2026 אנו מתרחבים ופותחים מוקדי התנדבות חדשים ב-אשדוד וב-ראשון לציון. לפרטים:
https://withyoualltheway.co.il/
סיפורה של יולנדה
מנטוריות יקרות💕
אתמול היה ערב מרגש ומוצלח בהנחיית נעם סמל
אתן הלב האמיתי של הערב. 💕
תודה לכל מי שתרמה לאירוע – ברישום, בגיוס כיבוד מעסקים, ובארגון קבלת הפנים העשירה.
לאליס היקרה -שעבדה שעות במסירות רבה עם הרבה רגישות, וומשכה בחוטים.
והיתה אחראית על אתר הכרטסים
עם עופרה גניאו וענת גל.
לתמר רוזנברג, יוולנד אלעדד ,
אתי דהאן ושירי שושן –
על גיוס תרומות לכיבוד עשיר.
למירי כהן , מיכל יעקובוביץ, אורנה רייכמן. לעליזה שני. נוקי ,
סמדר, מלי פדר ומירי כהן –
על הלוגסטיקה
למלי ביתן וענת זקן –
על הרישום עם מאור פנים
כולן פעלו עם מוטבציה ורצון טוב🙏🙏🙏
ועבודת צוות מדהימה
מנטוריות יקרות!
אתן הלב של המיזם!
אתן מלוות נשים יוצאות מקלט בצעדים הראשונים לביטחון ועצמאות.
בזכותכן הערב הזה קרה. בזכותכן נפתחות התחלות חדשות.
השיר שנוגן אתמול מיועד לכולנו ״
לקום מחר בבוקר עם שיר קטן בלב״
ממני, נורית לוי
ערב ההתרמה של המיזם "איתך לאורך כל הדרך" שהתקיים בצוותא תל אביב ב 23.2.2-26, נחל הצלחה אדירה.
זה – בזכות פועלן של קבוצת הנשים המהוות את ה"כוח הנשי" בהתנדבות מלאה.
תודה לכל מי שתרמה לאירוע. ברישום, בגיוס כיבוד מעסקים, ובארגון קבלת הפנים העשירה.
כולן פעלו עם מוטבציה ורצון טוב
תוך עבודת צוות מדהימה
בזכותכן הערב הזה קרה,
ובזכותכן נפתחות התחלות חדשות.
טל רמון בסיפורו האישי המצמרר. אמו רונה רמון ז"ל, שלחה את השיר "התשמע קולי" של רחל לבעלה אילן רמון ז"ל , כאן בביצוע מיוחד במסגרת ערב התרמה של "מיזם איתך לאורך כל הדרך" אשר התקיים בצוותא תל-אביב ב 23.2.2026 ואשר היה מוקדש לנשים – נעמי שמר, רחל וקורין אלאל.
אכן הנשים , נפגעות אלימות, רוצות שישמע קולן !
סיפורה של דנה, אשה אמיצה אשר הסכימה לשתף את הקהל בסיפורה בחוויה האישית שלה עם המנטורית של "איתך לאורך כל הדרך" במסגרת ערב ההתרמה שהתקיים בצוותא תל-אביב ב 23.2.2026.
איזה ערב מרגש!
הגרון נשנק מסיפורה האישי של דנה, מהופעתו המרגשת של טל רמון עם השיר ששלחה אימו, רונה רמון ז"ל לאביו, אילן רמון, ז"ל , בדרכו האחרונה במעבורת החלל קולומביה – ממנה לא חזר, מללי – אשר שיתפה אותנו באנקדותות אישיות עם אימה – נעמי שמר , מהשירים של הנשים מעוררות ההשראה – רחל, נעמי שמר וקורין אלאל אשר בוצעו ברגישות ומקצועיות – ועל הכל ניצח בהומור נעם סמל.
תודה לכל המתנדבים והמתנדבות אשר תרמו מזמנם, כישוריהם וכספם למען המטרה של המיזם "איתך לאורך כל הדרך"
שמי שרה רוטקופף, אני מנטורית (בהתנדבות) לאישה צעירה עם ילד בן 7 שיצאה ממקלט לנשים ועברה לדירת מעבר.
במסגרת המיזם "איתך לאורך כל הדרך" , עברתי הכשרה למנטוריות וקיבלתי כלים מקצועיים ורגישים שהכינו אותי לתפקיד. ביחד עם הניסיון האישי שלי אני מצליחה ליצור קשר ואמון משותף.
מטרת המפגשים היא לסייע לה להמשיך בחיים עצמאיים, יציבים ובטוחים.
אני מעניקה לה תמיכה רגשית, הקשבה ונוכחות. אני מלווה אותה בהתאם לצרכיה: מכוונת אותה לאזורי קניות, למרפאות (מאחר ואינה שולטת בעברית) , מראה לה מקומות בהם עליה לשלם חשבונות, מביאה אותה לאזורי משחקים עבור הילד ומספקת לה מדי פעם ארוחות לשבת ממחלקות הרווחה. בשיחות המשותפות עולות שאלות ובעיות רבות ואני משתדלת להדריך ולכוון אותה.
החוויה האישית שלי עוצמתית – היא משמעותית ומעניקה לי תחושה של שליחות ותרומה לקהילה.
שרה רוטקופף, מנטורית – לשכת רקפות, "בני-ברית", חיפה
שמי לורה אוליבקוביץ – מתנדבת (מנטורית) במיזם "איתך לאורך כל הדרך" ובשיתוף "בני ברית"
חיפה ומלשכת איילת השחר.תפקידי הוא ללוות אישה במסע הרגיש והחשוב הזה-להעניק כתף תומכת, אוזן קשבת, נוכחות רגועה ולפעמים עזרה מעשית פשוטה שיכולה להפוך את היומיום שלה לבטוח וברור יותר.
במסגרת המיזם, אנו מלוות במפגשי הדרכה .
זכיתי לקחת חלק בסדנת מנטוריות המיועדת לתת כלים על מנת שנוכל ללוות נשים העוברות לבית מעבר לאחר שהות במקלט לנשים בסיכון. הליווי אינו טיפול מקצועי, אלא קשר אנושי המבוסס על אמון, הקשבה, כבוד ורגישות, זה מקום שבו אישה מקבלת מישהי שמאמינה בה.
חוויית ההתנדבות הזו משמעותית ומרגשת, היא מלמדת על חמלה וכיצד שינוי יכול להתחיל מרגע קטן של אנושיות.
אני ממליצה לך להצטרף. אין צורך בידע מוקדם-צריך רק לב פתוח, נכונות להקשיב ורצון להיות חלק מתהליך שמחזיר לנשים את הביטחון והתקווה.
ממני, לורה אוליבקוביץ, מנטורית
אני , מירי וינברג, עו"ד, זוכה להתנדב במיזם ״איתך לאורך כל הדרך״. במסגרת ההתנדבות , אני מלווה אישה יוצאת מקלט, שחוותה אלימות.
אנו, המנטוריות, נפגשות מידי חודש במקלט בצפון הארץ להדרכה, שיתוף חוויות ומציאת פתרונות לאתגרים שעולים בתהליך. המפגשים מלאי לבבות חמים – לבבות של נשים מלאות רצון אמיתי וכנה לנתינה.
כל מפגש מזכיר לי מחדש כמה כוח יש לחמלה האנושית.
במפגש האחרון, שהתקיים תחת גשם שוטף, גלי, העובדת הסוציאלית, אישה בעלת לב רחב והיגיון בריא, הובילה אותנו לשיחה מרתקת על אמפתיה והזדהות ועל הקו הדק המפריד ביניהן. דיברנו על התגובות שלנו לטראומה, על האופן שבו נשים במצוקה חוות את העולם ועל האחריות שלנו, כמי שמלוות אותן, להיות שם עבורן, לתמוך ולכוון, בלי ליפול ל"בור" שבו הן נמצאות, אלא להוות "כוח" שמושך אותן החוצה אל חיים טובים ובטוחים יותר.
השיח היה נוגע, מצמיח ומטלטל גם יחד.
אחת התובנות החזקות שעלו היא שיעור לחיים של ממש : החשיבות שיש ב"הקשבה".
פשוט להיות נוכחים עבור האחר, להקשיב באמת ולומר לו שאנו רואים את הכאב שלו.
ברגע שאנחנו מקשיבים באמת, אנחנו מעצימים את מי שמולנו. וכשאנחנו מעצימים אדם אחד, העולם כולו נהיה קצת טוב יותר.
מירי וינברג , מנטרית – חיפה.